tisdag 14 maj 2013

Livsnjut





photography by kråke

 
Hej goingar! Hoppas ni mår bra och att solen lyser på era nästippar:) I takt med att fruktträden blommar ut och får kraft känner oxå jag livet i mig och kommer på mig själv att gå och småle och fixa och göra fint i olika hörn i trädgården:) Arbete, utbildning och tillverkning av diverse inredningsdetaljer tar oxå upp min tid, därför är det lite lugnt här på bloggen. Livsnjut måste man dock stanna upp och ta sig tid till och en utflykt med familjen med nybakta bullar eller en kopp kaffe ute på verandan tidigt på morgonen när allt vaknar till liv...det är livsnjut för mig...vad är livsnjut för dig?
 
Ha en riktigt härlig fortsättning på veckan!:)
 
Stora kramen...
 
kråke

25 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Så fina bilder ! Härligt !
Att njuta av livet, leva i nuet och se de som man har är nått som jar njuter.
Det Allra mesta när Hela familjen är tillsammans.
Jag kan sitta och titta på en vit sippa och njuta ....ja allt . Se och höra på våra små liv som leker

Jag har blivit en riktigt livsnjutare.
LEVA här och Nu.

Kul och få ändå ett inlägg från dig.
Saknar ju dig men har förståelse att bloggen inte hinns med ! :)

Nu sitter jag i vårt Lantkök med tända ljus och dricker en morgon kaffe :)

Ha en fin dag och vecka ! En varm kram från mig

Underbara Bilder !!!!

Vardag och flärd sa...

Livsnjut är oerhört viktigt för att man ska orka med sina projekt och allt som hör till!
Fantastiska och roliga bilder!
Ha det fint och blogga när du hinner och vill!
Kram Eva

Katta sa...

Tycker den här årstiden med allt man helt plötsligt kan ge sig ut och göra är livsnjut i sig själv. Man tar verkligen tillvara varje minut ute. Finfina bilder, kram Katta

Lantliv i Norregård sa...

Dina bilder är livsnjut för mig...:))

Ha det bäst Vännen<3
Kram

Mina drömmars hus sa...

Åh, dina bilder får mig att storkna. Helt underbara!!!!
Att njuta av livet är viktigt. Speciellt av dom små sakerna som betyder så mycket.
Kram
AC

Vida sa...

härliga påtaiträdgårdenbilder ;) kan se dej fara fram i de goa blå byxorna med odlarblick och spade i full fräs ;o)

livsnjut för mej är att få vara frisk och att kunna känna livsnjut i det mesta runt mej ;)) allt från kladdiga barnkramar till champagne på mormors brygga...;)

Vidavårvärmedrogadkram

Fint o Fult sa...

Livet skall njutas så fortsätt med det! Här blir det små stunder med en kopp kaffe i solen med doft av gräs och fågelkvitter i träden eller promenader längs en (än så länge...) öde strand som fyller själen med lite livsnjut.
Och vilka fina saker och bilder du har på days by leon...du är så fantastiskt duktig!!!
Ha det gott i solen och stor kram till dig, Monica

Norrfrids Eija sa...

Att stanna upp, andas, kika och lyssna är livsnjutning för mej. Bästa stunden för det är när huset har tystnat eller håller på att vakna upp! Någonstans mittemellan är det så fullt ös så man glömmer bort men jag jobbar på det!
Underbara drömska bilder Kråke!

blockethuset sa...

Livsnjut är när jag sitter på min gamla trappa med en kopp the i näven på mina sköna jutesäckskuddar, stora som dasslock! Tittar ut över trädgården, lyssnar på fåglarna och bara njuter...
Vilka VACKRA bilder! Tack för jag fick njuta av dem med!
Kram
Carina

Designe sa...

Åh vilka underbara foton! ...fantastiskt inspirerande!:) Håller med om din livsnjutning!
Ha det gott!
Kram

Chokladvillan 1910 sa...

Härliga bilder ! Jag älskar att sitta ute ljumma sommarkvällar, det är livsnjut det ! ;) Bara att var utomhus är ju för härlig, att gå där & muffla. ;)
Må så gott & njut !
Kram Anki

Tre Engler sa...

Så utrolig herlige bilder:)
Ser virkelig frem til sol og arme:)
Ønsker deg fortsatt herlig uke
Klem Merete

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej finaste Kråke!!! ÅÅÅÅ vad glad jag blir när jag kikade in o såg att du gjort ett inlägg dina bilder förmedlar ju en helt underbar känsla som man kan leva på länge länge....livsnjut är för mig när vilde W kryper upp i knäet o bara vill gosa eller när dottern J ger sin gamla mamma en kram sådär härligt spontant...eller när sonen ringer bara för att höra hur det är...det är livsnjut för mig...stora kramen från Maja

Bokcaféet i byn sa...

Hej Kråke!
Underbar fågelskrämma!
Ja så underbart det är ute just nu. Närmast som en dröm, man får nypa sig i armen mellan varven!!
Det bästa jag vet är ledig helgdag med familjen som inleds med sconesfrukost och som så här års tillbringas utomhus och avrundas med god middag på kvällen.
Önskar dig en fantastisk onsdag imorgon!
Kram Anna

Johanna sa...

Livsnjut är när jag någon gång vaknar innan barnen på morgonen, går upp, sätter på kaffe, känner doften sprida sig och sedan har tid för att dricka en kopp helt i min ensamhet. Eller att krypa ner under täcket och lägga sig tätt tätt med lilla dottern<3 Eller en riktigt bra konsert där jag dansar till benen inte bär längre:)

Kram på dig! Underbara bilder!

Titta in hos Thess sa...

Underbara bilder !!!'
Ja det är verkligen viktigt att komma ihåg det där med att livs njuta mitt i all vardags stress :)))

Kram Thess

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Du är nog min idol !!!
Jag kan inte se mej mätt på dina bilder...tack för att du delar med dej !!

En riktigt fin helg till dej...stora varma kramen

ps. livsnjut är en kopp pepparmyntsthe från trädgården ute på altanen en sen kväll med mannen. Körsbärsblom och rosenhägg i bakgrunden ds.

Pieni Unelma sa...

Hejssan du,

Hälsningar från Nådendal, Finland. Jag bara måste skriva till dig, din finaste, vackraste bloggen är en favorit för mig. Vilka photos...såååå vackra, harmoniska och personliga! Jag har aldrig sett.
Jooo, du är min idol också!!!!

Ha det bra och tack att du finns här <3

Kirsi Lampinen

Min plats i solen sa...

Hej fina, fina Kråke!

Jag saknar dig här på bloggen vännen men jag vet att du virvlar runt i sommarvärmen och har det fantastiskt tillsammans med nära och kära och det gör mig glad. Glad över att du njuter av livet på allra bästa Kråkevis. Själv kommer jag också att virvla ut i sommaren ett tag.

För mig är livsnjut det lilla i livet. Det där som vi nästan tar för givet. Vardagen. ♥

Kram på dig kära vän och ha en strålande fin sommar♥

HWIT BLOGG sa...

Åhh dina bilder...så underbara!
Kram Titti

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej du härliga !!! Vill önska dig en härlig midsommar kram från Maja

Lilla Majken sa...

Hoppas du njuter ordentligt av sommaren och att du har haft en fin midsommarhelg. Såg att jag inte lyckats få iväg kommentaren jag skulle lämna för ett tag sedan, men du vet det var något i stil med att jag ÄLSKAR dina fina bilder och skapelser.

Kram på dig! Therese

Min plats i solen sa...

En stor sommarkram till dig fina Kråke♥

Njut av sköna sommardagar!

Kram Lotta

MODERN COUNTRY sa...

Håper du nyter en alldeles herlig sommer Kråke !! Livet er så deilig på sommeren :)) Smasker i meg bær og frukt hver eneste dag, og kameraet blir varmt av knipsingen. Ønsker deg en God fortsettelse, samtidig ønsker jeg deg all lykke til videre fremover med dine prosjekt. Gleder meg til å se mer :)

Sommerklemmer ~ Aina

maria at inredningsvis sa...

Vilka HÄRLIGA bilder:) jag blir alltid på så bra humör av att hälsa på hos dig.

Kolla gärna in min nya bloggpost om design och....

Ha en skön solig vecka:)

LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning