söndagen den 25:e november 2012

jag ska bara...


photography by kråke

Hej fina! Hoppas er vecka varit härlig:) Här har vi varit lite förkylda men är nu på bättringsvägen och energin är tillbaka:) Mina tjejer och jag började göra änglar av gamla papper och tapetrester och det var så roligt och enkelt att det till slut var jag som sa, vänta lite jag ska bara....;))) Nu ska jag fortsätta arbeta på en liten grej som jag snart ska visa er:)

Stora kramen till er, ha en fortsatt mysig söndag och skön start på veckan:))

kråke


Tillägg: Du behöver en lång och en kort bit papper, tapetbit, gammalt bokpapper eller kanske smörpapper...spelar ingen roll:) Börja vika fram och tillbaka och ha gärna någon som kan hejda dig, för när du väl börjat är det svårt att sätta stopp;)) Ta den kortaste biten(vingarna) och vik över den långa(kjolen). Fäst med ett band, jag tog ett gammalt snöre och virade runt några varv och knöt så att jag kunde hänga upp den sen. Klart! Enkelt och roligt pyssel:)))

37 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Så fantastiskt söta änglar!!!

Annas röda stol sa...

Men guud va fint.....Och vilka nyanser av färger..man blir ju helt salig. Ha det gott. Kram Anna

Tusenfröjd sa...

Vilka vackra små änglar! Och säkert så enkla att tillverka. Kram Liv

Blan betong och gammeldags pioner sa...

wow vilka små sötingar...hur gjorde du dessa alster???? ha en massa vackert papper på jobbet o vi ska ha julpyssel för våra ungdomar nu i veckorna innan jul....jag är sååå spänd på vad du håller på med för något roligt...ha en underbar vecka kramen från Maja

PIAZZAN sa...

åh, det där var årets finaste julbilder!!!....jag är ju inte den pyssligaste typen men måste nog göra några sådana här....så fina.

Kram

Pernilla

Lilla Blanka sa...

Finaste Kråke,

Era änglar är alldeles underbara!!!

Vilken bra idé att använda gamla vackra tapeter ♥för det gjorde att känslan i änglarna blev extra ljuv..!

Kraaaam
Mia

Vardag och flärd sa...

Åh, så vackra änglar! Nu vill jag också plocka fram papper och pyssla!
Kram Eva

Arja sa...

Halloj!
Vilka ljuvligt fina änglar & så enkla.
ha d gott kram Arja

Fint o Fult sa...

Åhhhh...det var de vackraste änglar jag sett... alltså dom där färgerna mot den gröna pärlsponten...Kråke, du kan du :)
Tycker du skall trycka upp lite av bilderna till julkort!
Ha en härlig vecka fina du och hoppas förkylningen släpper, kram Monica

Vida sa...

men så fina och vilka himla vackra färger..de var absolut de ljuvligaste änglar jag sett på länge..och det låter på dej som om de var enkla att tillverka så man kanske skulle testa;))

Vidaskatestaikvällkram

villa haga sa...

Men så vackra!! Och bilderna är gudomligt vackra.
Tack för tipset, gillar enkla men fina pysseltips!
Kram kram

Min plats i solen sa...

Åhhh, dina bilder får det att säga tjong i mig ikväll. Helt ljuvliga! Och vilka vackra änglar. Jag som inte är det minsta pysslig vill genast göra änglar jag med. Du inspirerar vännen. :)

Ta hand om varandra.♥

Kram Lotta

Rummet för välbefinnande sa...

Hi hi känner allt igen det där du!!!!
Ska bara.....
Änglarna är jättefina

Rummet för välbefinnande sa...

Och bilderna är som vanligt - ljuuuuvliga.
Ha en riktigt fin vecka
Kram Mia

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Men så otroligt vackra...det lät som ett roligt pyssel.. jag förstår att det var svårt att sluta !!
Åhhh vad jag längtar tills jag får se det där lite hemliga som du håller på att fixa med !

Kraaaaam

gamla skolan sa...

Du är så kreativ !!! Såå fina dom blev , jag vill också göra så fina änglar !! Men jag har inte så fina tapeter eller sånt fint papper :(
Särskilt dom som var lite brunröda var fina !
Kramar // Susanne

Lilla Majken sa...

Men så otroligt fina! Du är verkligen en hejare på originellt pyssel. Hm, vad kan det vara för fint du håller på med?!

Kram på dig finaste, skönt att ni mår bättre nu. Therese

Familjen Zaar sa...

Himla fint !!!!
Kram Anki

Modern Country sa...

Du er en Kunster i hjertet Kråke!! Sååååå fint alt sammen !! Å så vakkert å se på. Ja engler, styling og fotografier. Jeg bundrer virkelig din kreative energi. Juletreet i mose med stjernen var også veldig fint.

Ha en herlig dag vennen ~ Aina

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Vilka söta!!!! Måste skicka en påminnelse till mig själv att jag ska göra det här till julpynt! Superfina!! Tack för bra tips!! Kram!

Tina sa...

Nämen så himla söta änglar!!
Du är pysslig du och fint blir det!

kramelikram

Designe sa...

Men ÅH va du är fiffig! Såå himla fint! ..och så fint i så dova färger! Du är så himla duktig! Jag måste prova framöver om jag får tid! Ha det gott! Kraaam :)

Marie sa...

Ljuvliga änglar och bilderna är som vacker poesi!!!

Kram Marie

Mina drömmars hus sa...

Gudars så söta.
Mysigt med lite pyssel.
Så vackert du fångat dom...
Kram
AC

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Så otroligt söta, verkligen!!
Kram till dig!

Queen of Kammebornia sa...

Jag har fastnat i änglavikandet... länkade till dig idag :) Kram!!!

Anonym sa...

Hittade hit från Queen of Kammebornia - och hon har rätt, de där änglarna är fantastiska. Alla med sin egna personlighet och karisma.
Tack för tipset och idéen.
Häls Sara

Eddie och v´barnen på Bristol Academy sa...

Men vad fina! Får man knycka med sig den idén ner till en skola i Uganda? Anna

kråke sa...

Hej Anna! Knyck på du bara:))Tänk vad härligt att det kan spridas ett lyckorus genom änglavikande;)) Lycka till:)

Kram kråke

Katta sa...

Men åååh så underbara!! De är fantastiskt söta, och mängden av dem ger ett så häftigt intryck med måste bara testa detta pyssel med min dotter. Tack söta för tipset. Kram Katta

Rapport till Vänfors sa...

Men oj, så enkla men ändå så fina. Tror inte jag törs pröva...blir nog "insnöad" av änglar då:)
Kram Annika

Blan betong och gammeldags pioner sa...

tjolahopp härliga du!!!! Läste att du skulle ner till Malin med bloggen Lantliv i Norregård i helgen!!!! Ska oxå dit hoppas vi ses!!! stor kram från Maja

Ester sa...

Du är så kreativ vännen! Lycka för dina barn som har en mamma med så många idéer. Sköt om dig du omtänksamma fina människa!
Kram Ester

Lantliv i Norregård sa...

Stackars Er, vilket elände med magsjuka...Det brukar ju gå i dessa adventstider:((

Underbart pyssel!!

Vi ses kanske snart då:))
Kram M

evalevabo sa...

Ja så fina änglar. Duktiga du. Vilken härlig blogg
Följer dig direkt förstårs
Me like
Kram Eva

Lilla Blanka sa...

Din stackare, kräksjuka alltså. Huuu det är så hemskt, hoppas att ni piggnar till snabbt!

Kraaaam
Mia

HWIT BLOGG sa...

Det enkla är oftast det vackraste...så är det!
Önskar dig en fin helg, sköt om dig!
Kram,
Titti