onsdag 5 september 2012

kreativt kaos...


photography by kråke

...kan man kalla läget här hemma och beskriver nog ganska bra hur sinnesstämningen är oxå;) I och med att sommaren tog slut och hösten sakta tar vid kom oxå vardagen och alla bestyr med den och det är just vid sådana här tillfällen jag vill klona mig och få tid till allt;))) Men misströsta icke, dagarna svichar som sagt förbi och snart är det helg med lite ledig tid att ta igen sig;))
 
Men först...mittiveckandagskramar till alla er goingar:))))
 
kråke

19 kommentarer:

Johanna sa...

Härlig bild! Höstligt och härliga toner:)

Kram Johanna

Vardag och flärd sa...

Jag tycker inte det ser särskilt kaosartat ut hos dig, det ser trevligt ut! Men visst kan den underbara hösten kännas lite snurrig innan allt faller på plats efter sommaren och man får sina normala rutiner.
Onsdagskram på dig! Eva

Katta sa...

Ett kreativt kaos kan ibland vara nödvändigt för att kicka igång sig själv eller sin familj :) Snart övergår det kaoset i rutiner. Mycket vacker bild, stor kram Katta

Mina drömmars hus sa...

Känner precis likadant. Total kaos och inte så kreativ. Ja hösten kom väldigt fort i år måste jag säga.
Ha det gott och nu är du på upploppet mot vila och helg.
Kram
AC

Lantliv i Norregård sa...

Så sant min vän...dygnet borde ha dubbelt så många timmar!!!
Underbar bild som vanligt...;))

Kram Till Dig

Designe sa...

Snyyyggt! Håller med det är lite kaos så här när hösten börjat..man är lite tröttare nu när kvällarna blir kortare pga mörkret oxå! Får inte lika mkt gjort men vill så mycket! När man är kreativ blir det lätt lite kaos men det kan det få bli. Just nu är det tokkaos i min källare för jag har oljat ett betonggolv och det rummets alla saker är utspridda i alla andra rum i källaren..puh å så luktar det olja och lacknafta i hela källaren! :) Nåja..det blir bättre! Ha en fin vecka! Kram :)

gamla skolan sa...

Ja , tänk om dygnet hade fler timmar , ibland hade det varit bra och att man hade mer ork :)
Härlig bild som vanligt !!
Kramar // Susanne

Fint o Fult sa...

Vad fint med de där vävskedarna :)
Har några men funderar på vad tusan man skall göra med dem, mer än hänga dem på väggen och låta va snygga... du är så fiffig du :)
Det är ganska härligt med kreativt kaos och tur det finns helger när man kan slutföra en del av alla projekt man dragit igång, eller bara pusta ut :)
Jag väntar ut en riktig dunderförkylning som tagit kål på min kreativitet den senaste veckan, men oj vad jag har hunnit planera en massa i huvudet vad som skall göras sen... :)
Ha en härlig vecka och kram på dig, Monica

Lilla Blanka sa...

Hej fina Kråke,

Underbart foto! ♥
Ja här hemma känns det nog oxå som kreativt kaos ;) det är mycket man vill och allt tar tid...väldigt mycket idéer finns oxå ;))

Kram och ha en riktigt härlig dag!
Mia

Vida sa...

ur kaos brukar det alltid komma något gott;)) så slappna av och njut...och om man inte hinner allt här i livet på stört så kan man ta det nästa månad;))

i mitt så kallade kök kan man idag se kaos på hög nivå;))

Vidakramfinadu

Stenmur & Gärdsgård sa...

Låter som ett trevligt kaos i mina öron :-)

Du bjuder på så mycket vackert som alltid!

Stor kram
Malin

Handgjorda drömmar sa...

Kreativt kaos brukar bli bra i slutändan!!
Såg ju pallen i förra inlägget - precis en sådan har jag! Underbar.
En stor kram till dig :)

Ester sa...

Kaos och kreativitet ligger väldigt nära varandra :)

Sköt om dig fina!
Kram Ester

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jaaa du...det tar allt ett tag innan man fått ordning på det vanliga livet med allt vad det innebär...känner att jag är tvåa på bollen hela tiden med gympakläder, läxor o frukt o allt som ska hållas koll på !
Men men...nu ska jag måla lite o sen en god natts sömn på det så får det väl ordna sig !

Kraaaam du fina och duktiga !

Blan betong och gammeldags pioner sa...

gillar ditt kreativa kaos....visst är det så att man vill sååå mycket o jag hade nog behövt klona mig i typ 3 delar minst....ha så många projekt som inte ens e påbörjade...ha en fin vecka kram från Maja

Lilla Majken sa...

Du sätter verkligen ord på hur jag känner också. Jag antar att det ta ett tag att komma in i rutinerna igen. Måste erkänna att jag saknar sommarens slappa dagar.

Du har i alla fall ett snyggt kaos hemma, det är mer än vad man kan säga om vårt hem:-)

Kram kram fining!!

Ardisia sa...

Hej.. Glöm inte att andas emellan. Låt dig inte dras in i kaoset =)
Ha en toppenhelg
Kram fina
Mia

Titta in hos Thess sa...

Härlig bild!!!!

Ja kaos kan det lätt bli när det blir lite kallt i luften.
Helt plötsligt finns det inga långbyxor och allt långärmat är för litet,gummistövlar för små och trasiga galonisar =).
Lätt att få ett stråk av lätt panik hehe.
Men......du hinner...i år oxå.

Många kramar till dig min vän.

Thess

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

hahaha, måste le lite för mig själv här! Ser du har v¨v"grejor" på väggen o satt dem som ett A. Jag köpte tre riktigt gamla (läs slutet på 1800 talet) som jag bara måste köpa...men vad göra med dem. Så en dag på jobb, av alla platser, kom jag på...gör ett A som i Anna!!
Kul att du var före mig där c",)
Klem Anna