fredag 24 augusti 2012

intåg...

 
 


photography by kråke
 
av höstens färger och mysfredag!!:)) Jag har handlat ingredienserna till första äppelkakan med vaniljkräm och lite höstfeeling med mustigare färger har letat sig in här hemma:)) Vi har fortfarande ganska varmt och det är inte så att jag längtar efter kylan men en kopp te och en tidning framför en knastrande kakelugn medan regnet smattrar mot fönstret är inte fel det heller;))) Lite barnkalas blir det i helgen och någon liten loppis, vad hittar ni på?
 
Ha en härlig fredag och en skön helg och tack goingar för rara ord:)))
 
Stora kramen...
 
kråke

19 kommentarer:

Johanna sa...

Dina bilder är fantastiska! Hur gör du dem så suddiga och samtidigt färgrika och klara? Skulle verkligen vilja lära mig mer om foto:)

Mums med äpplekaka och vaniljsås, det är verkligen en favorit!

I morgon, lördag, skall jag och sambon vara barnlediga och åka en loppistur i Värmland/Dalsland:) Det blir troligen årets sista riktiga loppisrunda så jag hoppas på massa fynd, hihi!!:)

Ha nu en härlig helg och tack för fina kommentarer inne hos mig:)

Kram Johanna

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon på dig fina du !

Håller med Johanna att du får bilderna att bli så fantastiskt fina.
Hur gör du ? ;)
Kanske vi kan få en kurs hos dig ? ;)

Vi gjorde ( Jag ) och bakade första Äppelkakan förra helgen av egna äpplen .
Mums !

Så hörligt det låter att sitta vid knastrande kakelugn.
Jag kan lova dig att det står högst på önskelistan ! :)
Men mem allt kommer....men allt tar sin tid.

Ska iallafall boka murare och höll tummarna till vårvintern ;)

Ha en toppen mysig helg med din familj !
Här ska jag jobba natt, sova och njuta av min goaste familj....

Så klart att vi försöker ginna renovera lite mellan varven ;)

En varm helg kram från mig !!! :)

amelie sa...

Vilka underbara bilder kråke!
Önskar dig en sköön helg! Kram amelie

Emelie sa...

Åh det låter precis som en helg ska vara! Lovely!
Här ska renoveringen fortskrid i 110 :-) Full rulle med andra ord!

massa kramar kommer skeppade :)

Vardag och flärd sa...

Höstmyset är det bästa som finns, då njuter jag kopiöst!
Ha en fin helg!
Kram Eva

Fint o Fult sa...

Jamen, du får ju en att längta till höstrusk! Jag som egentligen bara vill hålla kvar varenda sommargnutta jag kan :)
Här blir det en liten kräftskiva i kväll och imorgon tror jag bestämt det blir ett litet besök på bakluckeloppis och marknad...
(och på söndag hoppas jag få sitta och klappa på min stora hög av finfina loppisfynd från lördagen...:)

Ha en finfin helg med massor av loppisfynd, kramar Monica

Vida sa...

klampade in här i 110 men efter att ha tittat på dina ljuvlig bilder kör jag vidare i 50 ;)) äppelkaka med tillbehör är bland det godaste som finns..helst ute en höstdag med alla fina färger;)

tror jag ska på samma loppis som du och hittar du ett spillkum kan jag tala om att det är mitt;))

Vidakramkramkram

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej raraste och finaste Kråke !

Vilka fantastiska bilder !!!Så härliga färger och ljus. Visst känns det mysigt att hösten är på gång...jag längtar så efter första äppelpajen...kan nog inte vänta längre nu när jag läste att du laddat med ingredienser !!!
Tack snälla du för dina söta kommentarer...vet du..jag blev så innerligt glad !

Ha en fin helg...kraaaam Anette

Ester sa...

Ja, Kråke har känsla för det där med bilder!

Önskar dig allt gott! Kramar från Ester

Lantliv i Norregård sa...

Tack♥♥♥

Kram M

Titta in hos Thess sa...

Såå härliga bilder!!
Jag måste nog erkänna att jag oxå längtar till hösten lite grann.
Att få ta på sig en tröja och dricka liiiter vis med te =)
Hoppas att ni får ett riktigt härligt kalas.

Kram Thess

Lilla Majken sa...

Du kan konsten att förvandla ogräs till något vackert! Jag njuter gärna av värme ett tag till. Målade bord i dag och solen strålade....ett tag. Grrrr. Började regna när jag hade kommit halvvägs, så i morgon får jag slipa igen :-(

Kram Therese

gamla skolan sa...

Njuter alltid så av din vackra bilder !!!! Önskar dig en skön Söndag !
Kramar // Susanne

Katta sa...

Visst är det härligt med hösten med allt mys som infinner sig eller man kanske gör omkring sig. Äppelkakstider yes! lovley :) Men nu blev jag akut sugen på söta plommon av att se dina bilder :) Kram Katta

Blan betong och gammeldags pioner sa...

mmmm njuter såå av dina bilder,håller verkligen med föregående du skulle kunna ha en kurs med oss....vad ha du för inställning?????? försöker oxå få det så där härligt suddigt som bara du kan.....ha en fin vecka kramen från Maja

Kicki sa...

Härliga bilder Du visar....igen. Din blogg inspirerar mycket! Här hos mig blev det också en liten loppis och lite höstpromenader, skönt! Kram Kicki

Kråks stuga - Inredning, trend, trädgård & torparliv. sa...

Hej och tack för du besökte min sida. Du har en fantastisk blogg med härliga bilder. Jag hoppas du får en riktigt fin vecka! / Henrick

Gabriella sa...

Mysiga bilder! Och så härligt det låter=)

Designe sa...

Gud så vackert! Underbara färger och bilder! Låter underbart med äppelkaka oxå, jag är så sugen på det nu. Gjorde en mustig gryta i söndags. Man vill ha lite murrigare nu och kallt har det redan blivit..burr.
Kram