tisdag 21 augusti 2012




Hej goingar! Hoppas allt är bra och att ni fått en skön start på denna vecka:) Äventyret innehöll bland annat en sväng på Formex och det var mycket roligt att titta på:) Det ljusa nordiska och textilier i alla dess former och material och vintageprylar håller i sig, härligt!!:))) En av mina favoriter var en trevlig äldre man som tillverkade små platta ark där man kunde trycka ut delar och sätta ihop sin egen lilla designmöbel:)) De var i dockskåpsstorlek och alldeles underbara:)) Är ni nyfikna se här. Annars var Who Found Otto och olsson & jensen mina andra favoriter. Som vanligt när jag fått inspiration lite här och var så kliar det i fingrarna när jag kommer hem och min sommarloppade kyrkbänk fick flytta in och pryda köket:)))

Ha nu en fortsatt härlig vecka fina:)

Stora kramen...

kråke

19 kommentarer:

Fint o Fult sa...

Åh, den där bänken var ju inte dum alls :) Vilken fynd du gjort, perfekt att lägga dagstidningen på hyllan när man tar sig en middagslur...
Och vad kul med formexmässa, har tittat runt på bilder därifrån runt om på bloggarna och inspirerats en massa och också grämt mig lite att jag inte åkte dit...
Who found Otto brukar ha så fina grejer! Och kottetoys små stolar är finfina, har några i mitt dockskåp, man blir ju aldrig förstor för såna grejer :)
Ha en härlig vecka på dig! Kramar Monica

Vardag och flärd sa...

Vilka fina dockskåpsstolar, något för mitt gamla dockskåp som dottern ska få om hon får en liten flicka!
Kram Eva

Vida sa...

men vad läckert..så fin bänk..kanske något för kyrkkaffet på söndag;)) fin färg oxå...
tittade in hos kottetoys och förälskade mej i affärshusets övervåning..oj oj så nostalgisk jag blev;))

ha fina dagar;)
Vidalekeraffär;)kram

Lilla Blanka sa...

Hej fina Kråke!

Vilken underbar kyrkbänk, så vacker färg också! <3

Formex har jag varit sugen på i flera år, kanske det blir nästa gång ;)

Kram vännen, ha en riktigt fin dag!
Mia
Ps passar på att skicka en liten kram till Vida härifrån oxå :))

Lilla Majken sa...

Men du, vad fint med kyrkbänken. Nej, det missade jag, men man blir alldeles förblindad till slut när man har gått tillräckligt länge på mässan. Vad roligt om vi hade träffats vid våra favoritmontrar.

Det är som du säger nu vill man göra om lite här och var.

Kram kram. Therese

Blan betong och gammeldags pioner sa...

å så underbart vackert...vad hittar du alla fina fynd??? Så du va på Formex nu blir jag nyfiken....var det där du va på äventyr????? Ha en fin vecka kramen från Maja

Johanna sa...

Who Found Otto har verkligen fantastiska saker!

Kram Johanna

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig !

Så fin bänk. Kan tänka mig att man blir full av inspiration :)
Så kul på formexs mässan.Har också besökt för ett par år sedan ;)

Ha nu en fin vecka ! Kramar till fina dig från Sirpa

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Va mysigt det ser ut med kyrkbänken i köket !!! Härligt att ha tankat inspiration på mässan !

Storkramen !

gamla skolan sa...

Åh ! Jag skulle också vilja vara på Formexmässan !! Kan tänka mig att där är mycket fint , jag gillar verkligen Who found Otto !!!!
Din bänk är jättefin och allt omkring så charmig !!
Ps Tack för dina alltid så gulliga kommentarer :)
Kraamar // Susanne

Marie sa...

Så fin din kyrkbänk är.

Efter ett besök på Formex brukar man vara full av inspiration, härligt!

Kram Kram
Marie

LOPPISLIV sa...

Underbar är den din kyrkbänk, och färgen på är ljuvlig!!

Härligt med inspiration, att få hjärnan full av nya intryck och ideér, sen när man kommer hem och så börjar man ändra om och flytta runt och inreda....det är så bara såååå rolig sysselsättning :-))

Kram till dig!! //Paula

Katta sa...

Kan förstå att du blev inspirerad man vill ju massor efter dessa mässbesök :) Du har så vackra ljusa färger hemma ser mysigt och harmoniskt ut. Kram Katta

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei fine vennen :)

For en kjempekoselig blogg du har :) Og sååå nydelige bilder :) Har kost meg masse med mange innlegg nedover her nå :)

Og så fin en kirkebenk :) Den var jo bare så skjønn :)

Gleder meg til å følge deg videre, vennen :)
Klemmer Lisa :)

Stenmur & Gärdsgård sa...

Väldigt vacker kyrkbänk...

Inspiration och idéer och på något sett så kommer de ju till hösten, i alla fall för mig.

Då har man lite ny energi och man flyttar in igen...

Kram Malin

Ester sa...

Underbara teckningar ovanför din bänk!

Kram Ester

Titta in hos Thess sa...

Hej vännen!!!

Vilken vacker kyrkbänk =)
Tänk att folk faktiskt gör sig av med sådana,det är ju galet.
Ååå Formex har alltid varit en liten dröm.....kanske nästa gång?

Kram Thess

Annas röda stol sa...

Hej tittar ofta in hos dig, alltid tjusiga bilder. kyrkbänken så snygg.Kika gärna in hos mig.Varma hälsningar Anna.

Modern Country sa...

Hei kråke!! Gjett om jeg ble glad av å høre fra deg! Du er så herlig, kommentarene dine treffer hjertet mitt hver eneste gang :)) Ja det er sååå koselig å bake selv, sammen eller alene, og så smaker det aller best også da. Jeg baker ikke så ofte egentlig, men jeg prøver av og til med variert resultat. Trives nok best med å lage en god middag.

Så heldig du er som fikk være med på formex messen, Juhu !! Who found Otto og Olsson & Jensen er store favoritter. Jeg liker så godt at de blander alt til en salig miks med romantikk, rustikk design og vintage. Klart man blir Inspirert etter en sånn messe. Fikk du tatt noen bilder der??

Ha en nydelig sommerhelg, håper du kan nyte en masse gode solstråler :)

God klem ~ Aina