torsdag 19 juli 2012

Sommar?


photography by kråke

Hej fina! Hoppas ni har det bra mitt i sommaren och kanske semestern?:) Ja, semester har vi här men jag undrar var sommaren tagit vägen och värmen som brukar komma med den?? Badar gör vi varje dag men det är ju inte så varmt att man vill ligga i längre stunder. Några loppisturer har vi varit på och lite smått å gott har fyndats, bl a ett härligt gammalt metspö som ska invigas i dagarna och vackra textilier som piggar upp när regnet öser ner:))
  Nä, nu får solen titta fram lite oftare och värma mina frusna fötter:)))

Kram ni goa och fortsatt härlig vecka:)))

kråke

22 kommentarer:

Mina drömmars hus sa...

Så tråkigt att inte vädret är på er sida. Vi har verkligen haft tur under våra fyra veckor.
Härliga bilder.
Hoppas dina frusna fötter blir varma och goa av solen nu.......
Ha en fortsatt skön semester.
Kram
AC

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Så fina bilder Så:)
Visst håller jag med att det kunde bli lite varmare....
Ingeng värme, inga ljumma kvällar....
Men min A så att det skulle bli till helgen.

Ha en bra dag ! :)
Just nu skiner solen , Hoppas att den skiner på dig med! :)

Johanna sa...

Vilka fina bilder du visar och fiskespöet är verkligen charmigt!

Härligt det låter med ett dopp i det blå varje dag, trots lite kallt:)

Ha en toppendag!

Kram Johanna

Lantliv i Norregård sa...

Hej:)
Idag regnar det hos oss...
Tur man kan kika in & njuta lite av dina bilder!!!

Kram M ♥

Rummet för välbefinnande sa...

Ja det har varit lite rusk väder den här sommaren. Men snart tror jag att det blir bättre. Tänk så fint det vore om vädret blir bra i augusti och september :) Då kommer hösten bli lättare.
Ha det gott nu så ber vi om lite solsken o värme nu!
Kram Mia

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så fina loppisfynd...det nappar extra bra i regnet så fiskespöt passar ju bra den här sommaren...
Vädret är faktiskt helt kass...jag fryser oxå om fötterna.

Skickar en varm kram till dej !

Vardag och flärd sa...

Man får göra sitt bästa av sommaren, härliga textilier piggar alltid upp och lite loppisfynd. Kanske vi ska satsa på nästa sommar, ser ju inte ut att bli nåt vidare iår.
Ha det gott i alla fall!
Kram Eva

Fint o Fult sa...

Tur det finns loppisar så man kan få hitta små fina fynd när vädret inte bjuder till sköna dagar på stranden...
Här öser också regnet ner och om jag inte minns fel så var det likandant förra året och då var augusti jättefin så vi hoppas på det i år också :)

Hoppas på fiskelycka för er och massor av sol!
Kram Monica

Marie sa...

Så otroligt fina sommarbilder!!!

Idag har vi haft sol hela dagen, dock är det ju inte speciellt varmt, men man får vara glad över att det inte regnar.

Fortsatt fin sommar!
Kram Marie

gamla skolan sa...

Så härliga bilder ! Håll ut värmen kommer snart ! Och även om den inte skulle komma , så är det härligt att bara vara ledig , ta dagen som den kommer och bara njuta :)
Kramar // Susanne ♥

Ester sa...

Hej fina vän! Det där metspöt är verkligen coolt, önskar er god fiskelycka.
Stor kram Ester

Queen of Kammebornia sa...

Vilka vackra sommarbilder du bjuder på :) Tack!

Lilla Majken sa...

Ja, vädret är minst sagt varierande, ena stunden är det strålande solsken och i nästa stund öser regnet ner. Vi har nog ändå haft tur om man jämför med andra, men värmen.....var är värmen?? Hoppet börjar tryta nu. Härliga fina fynd du har gjort.

Kram på dig finaste! Therese

Vida sa...

håller med Susanne i gamla skolan ovan att du får hålla ut...värmen och solen kommer nästa vecka;))
och om jag ska bada kräver jag minst 22° i vattnet;))

ljuvlig sommarbilder..tänk att du norpade den där vackra röda pallen mitt framför ögonen på mej på loppisen;))

Vidarensarskåpochlådorkram

LOPPISLIV sa...

Ja fy vilket sommarväder vi har haft, idag har vi ialla fall solsken här hos oss, såååå skönt att kunna sitta ute i linne utan att frysa...det känns härligt :-)) Hoppas nu vi får lite mer värme kommande veckorna!! Så vackrt rostyg du visar, ljuvligt fint!!!

Kram Paula

Familjen Zaar sa...

Ja, vad kallt det har blivit !? Vi har haft regn i massor & hagel...var tog sommaren vägen ? Hoppas på bättring snarast !
Må så gott !
Kram Anki

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej du fina! Blir man helt underbart lycklig av dina bilder....blir så suuuugen på att åka o meta....du är BÄST på att fånga det där extra i varje bild du ta....Ha det bäst kram från Maja

Kristina sa...

Vilka fina inlägg jag missat!
Ja, man kan ju undra vart sommaren är, fast idag hörde jag att sommaren kommit neråt dig och mina hemtrakter. Hoppas det håller i sig! Vilka fina loppisfynd!
Ha det så himla fint!
Kram Kristina

Lilla Majken sa...

Sötaste!!!!!

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej fina! VA ju bara tvungen att berätta skulle ju till min mamma i Rödeby i går....hade som sagt sett fram emot antikaffären....den var stängd på en fredag! Hahahaha men min söta sambo sa-men maja vi kan göra en utflykt hit en annan dag! Ha det bäst kram från Maja

PERNILLA sa...

vackra bilder!! och hoppas solen hittat till dig sen du gjorde inlägget....*ler

kram

Pernilla på Piazzan

Queen of Kammebornia sa...

Dina bilder är så inspirerande och härliga!