fredag 13 juli 2012

i stora lass

photography by kråke

Hej goingar! Tittar in lite snabbt och önskar er en härlig mysfredag och trevlig helg:) Här är ett kanonenkelt och urgott glassrecept som man bara måste testa...och testa...och testa;)))

5 dl grädde
1 burk sötad kondenserad mjölk

Vispa grädden och blanda i den kondenserade mjölken. Jag mosade några jordgubbar och blandade i oxå så glassen blev rosa(till mina tjejers glada tillrop:). Man kan blanda i vad man vill t.ex. blåbär, smultron, krossad choklad eller bara ha den som den är. Häll i en form och in i frysen minst 5 timmar. Ta fram och låt tina några minuter. KLART!:)))

Glassistoralasskramen....

kråke

11 kommentarer:

Katta sa...

Det var ambitiöst att göra glassen själv :) (säger jag som är en latmaja) Men roligt att testa olika smaker då förståss. Jättesöta smultronbilder du gjort i förra inlägget. Ha en fin helg, kram Katta

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Ojojoj....det låter smarrigt !!! Måste genast prova !

Stor kram tillbaka
Anette

House number 11 sa...

Smarrigt! Tack för tipset!
Ha en underbar fredag!
Kram Jenny

Vida sa...

oj oj o vad gott...har testat denna och jag säger som du;)) himmelskt gott...och så himla enkelt..det gillas även här;))

Vidaistädtagenkram

Tinas vita bo sa...

WOW! Låter ju superenkelt!!
och gott!! :))
Ska provas!! :))
Tack för tipset..

Ha en fin fredag
Kram Tina

Blan betong och gammeldags pioner sa...

wow ett recept med kondenserad mjölk hahahahah som du kanske läste på min blogg tog jag ju "fel" mjölk till min kaka men jag har lärt mig.........ser uuurgod ut.....passa på innan jordgubbarna börja "sina"....stora kramen från Maja

Kavallinskan sa...

Det låter himla gott det! Tack för recept!

Ha en fin helg!

Vardag och flärd sa...

Tack för receptet! Har en burk kondenserad mjölk i skåpet så det ska provas med hallon!
Kram Eva

Designe sa...

Åh va gott det låter! Såg Mat-Tina göra nån glass av kondenserad mjölk å nåt annat i hennes program med Lill-Babs!:) Nu måste jag oxå prova och låter supergott m jordgubbar! Ha det gott! Kraam på dig och ha det fortsatt fint!

Fint o Fult sa...

Ser väldigt smarrigt ut så det är nog något som måste provas...nu när äntligen solen skiner igen!
Och jag håller med dina tjejer, rosa glass är världens finaste :)

Ha det gott! Kram Monica

Lilla Majken sa...

Enkelt, snabbt och gott! Det passar mig som handen i handsken, ska prövas! Hoppas du har det bra, trots regn och rusk.

Kramis på dig! Therese