onsdag 27 juni 2012

NOMA


photography by kråke

Hej goingar! Hoppas ni har det bra så här mitt i veckan vare sig ni har semester eller arbetar:) Regnet fortsätter att ösa ner här och vi har muntrat upp oss genom att ha en NOMA kväll:)) Det tog flera dagar att förbereda rätterna och resultatet med 7 härliga upplevelser av mat & dryck blev fantastiskt:)) Tack underbara vänner för en oförglömlig kväll:) Har ni inte kikat i boken NOMA så kan jag varmt rekommendera den....är man inte superintresserad av matlagning så blir man iallafall trollbunden av de otroligt vackra bilderna i boken:)))

Mittiveckandagskramar till er fina och fortsatt skön vecka:)

kråke

21 kommentarer:

Bruno och Mig sa...

Men så trevligt det låter att äta massa olika maträtter och dricka gott tillsammans med vänner. Och sju stycken också. Kan förstå att det tog tid. Dina bilder är helt underbara!
Njutbart.

Ha en bra dag
Kramar Louise

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Oj oj det lät både spännande, gott, trevligt, nytt och annorlunda...va skoj...tack för inspirationen !!

Kramar Anette

Designe sa...

Oj så läckert och såå snygga bilder! 7 rätter, det var inte dåligt! Låter helt underbart och vilken njutning både för ögat och för smaklökarna!:) Boken ser väldans snygg ut oxå! Ha det så skönt trots regn!
Kram

Vida sa...

jo jo jo;)) här låter det gourmet så det sjunger om det;) bilderna är fantastiska så förstår att det smakade gott..dukningen ser kanonhärlig ut så kan man få se lite mer av den??;)

hoppas snart solen värmer dej igen

Vidavolontärkram

Lilla Blanka sa...

Ahh det låter underbart!

Dina kollage alltså, I <3 them!!! Ja jag tokgillar dina bilder i vanliga fall oxå, men i kollagen får du till nåt extra, nån stämning som bara ropar på mig :))

Stor kram och tack för tipset!
Mia
Ps japp, jag håller tummarna för att jag hittar ett gäng turkosa väckarklockor, så finns det både till dig och Vida oxå!

Lantliv i Norregård sa...

Vilka vackra bilder!!
Ser supergott & trevligt ut:))

Ha en fortsatt bra onsdag..
Semesterkramar Malin

Nina Hedberg sa...

Fina bilder och maten ser riktigt god ut. Trevlig blogg du har :)

Ester sa...

Men, vad gott det ser ut och vilket vackert collage du bjuder på - du äger!!!
Önskar dig en fortsatt finfin vecka fina vän!

Kram Ester

LOPPISLIV sa...

Vad mysigt det låter med många rätter och dryck i glada vänners lag :-) Underbara bilder, sitter här och blir smått hungrig fast jag är mätt :-)) Tack för din rara kommentar, så gulligt av dig :-) Kramelikramar från mig //Paula

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Halloj...ser så underbart njutningsbart gott ut...låter som en härlig idé att sitta i lugn o ro o bara äta gott...för min del är det en macka i handen, jagandes på vilde Wille hahahaha ha en fin fortsatt vecka hoppas verkligen vädret vänder! Kramen från Maja

Titta in hos Thess sa...

Hej hopp!!
Vilka härliga bilder!!
Inspirerad blir man verkligen =)

Kram Thess

P.S Tack för dina fina ord inne hos mig,dom värmer!!

Millygarden sa...

Härliga bilder ser så gott ut.

Kram Marina

Lilla Majken sa...

Å, vad jag har saknat dina fina bilder. Men nu får jag massor att njuta av. Det låter spännande, får kika in där. Jag är inte så bra på matlagning och behöver massor av inspiration.

Kram vännen. Therese

Ardisia sa...

Hej, men vad är detta, Noma? helt nytt för mig, ska läsa & titta mer på det =) Underbara stämningsfulla bilder!

Tack för krya på hälsningen. Är fortf krasslig men snart måste det väl vända?
Må bra- Kram
Mia

Min plats i solen sa...

Wow! Ser helt fantastiskt ut och låter ljuvligt gott. :) Tack för tipset om NOMA vilket jag aldrig har hört om innan. Det måste jag ju helt klart kolla in.

Tack snälla du för dina fina ord hos mig. Du anar inte vad glad jag blev. Värmde så otroligt gott i hjärtat. Tack! :)

Sköt om dig och ha en fortsatt fin vecka Kråke!

Kram Lotta

Ps. Dina bilder är helt underbara! Jag bara scrollar upp och ner hela tiden. Vilket ögongodis. :)

Anonym sa...

Så underbart roligt att ni lagade dessa 7 rätter själva. Har hört att restaurangen NOMA i Köpenhamn har en väntelista på flera månader. Så smart att köpa boken och laga själv.
Mycket vackra foton.

Hälsning Sara

H A N N A S - F O R M sa...

TACK fina Kråke!!!!! Så UNDERBARA bilder...verkligen jättefina! Ska absolut titta efter boken, älskar kokböcker!

Ha det underbart nu så hörs vi snart igen!

VARMASTE KRAMAR
Hanna

vitadrömmarobusigabarn sa...

Önskar dig en jättefin helg
Hoppas på massor av sol!
Ljuvliga bilder tack för tipset
Varmaste kramar Tina

Nellie - Sockertussen sa...

Hejje =)

Just nu har jag en tävling på min sida i samarbete med OBH Nordica där du kan vinna en lyxig brödrost, Chilli Roaster =)

Kul om du vill vara med o tävla ;)

http://sockertussen.blogspot.se/2012/06/nu-ar-det-tavling-igen.html

Rapport till Vänfors sa...

Underbara bilder...som alltid.
Kram Annika

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon på dig fina du !

Det var ju ett jätte bra tips.! :)
Så många fina bilder du bjuder på .... :)

Hoppas att ni här det bra tips! Och även att solen har tittat frälsning hos er med :)
Vi här haft 3 värma och soliga dagar.
Men idag här solen gömt sig jakom en tjock täcke av gråa moln.

Men kanske lika bra. Ska fortsätta att isolera där nere och steyka några brädor av pärlsponten.

Önskar dig en jätte fin dag och Trevlig helg ! :)

Kramar Sirpa