måndag 4 juni 2012

Grönt är Skönt




photography by kråke

Hej Fina! Helger och dagar går extra fort nu och det är svårt att hinna med allt som ska göras samtidigt som man vill stanna den här tiden och bara njuta...det är en härlig och ibland svår balansgång:) Grön är en färg som jag vanligtvis inte tar in så mycket i inredningen här hemma men den har börjat leta sig in lite här och var i alla möjliga nyanser och jag gillar det!:)) Samtidigt står det gröna nu för utelivet, sommar och frihet och jag försöker inrätta många små hörnor i trädgården där jag och familjen kan slå oss ner och njuta:))

Ha en härlig vecka med nationaldagsfirande och glöm inte att njuta:))

Stora kramen...

kråke

19 kommentarer:

gamla skolan sa...

Ljuvliga bilder Kråke !!!!
Ja , det gäller att vara ute och bara njuta och ge sig hän sommaren !
Kramar // Susanne

Lilla Blanka sa...

Hmm jag skrev en halv kommentar men den bara försvann ;)
Japp grönt, speciellt ljusgrön grönska, tycker jag om jättemycket!
Vackra bilder som alltid!

Kram
Mia

Designe sa...

Åh så underbart! Jag älskar grönt..och precis nu när det är nygrönskat ute så får man inte nog av det! Superhärliga bilder! Ja man vill verkligen stoppa tiden...helst förra helgen när vi hade så fint väder!:) Ha det bra i veckan! Kram

Fint o Fult sa...

Jag håller med, det är en underbar tid nu men allt skall liksom fixas med nu så dagarna bara rusar förbi och man får vara glad för tio minuter på trappan med en kaffekopp i handen (och förhoppningsvis sol på näsan):)

Vi har ju tagit in lite mer än bara grönt hos oss, en liten krabat har ju irrat sig i här och mumsar glatt maskrosblad och äpplen vi lägger fram men han verkar inte ha någon som helst lust att skutta runt i skogen igen...
Ha en fin vecka, kramar Monica

Hem Ljufva Hem sa...

Du tar så otroligt fina stämningsfulla bilder.Den första bilden är hur fin som helst...andas verkligen sommar och avkoppling.
Kram Kicki

Lantliv i Norregård sa...

Vackert....
Visst är det som du säger tror vi är många som känner så nu....

Ha en fin vecka!!
Varm Kram Malin

Limestone by the Sea sa...

Härligt med små oaser i trädgården! Kul att hitta hit till din fina blogg, kram Victoria

Modern Country sa...

For noen Vidunderlige bilder Kråke, jeg nyter!! Jeg synes grønne vekster er den mest ideelle bakgrunn for et vakkert stilleben. Og Juni måned er kanskje den vakreste og mest harmoniske måneden i året. Alt spirer og gror og tilbyr en masse følelse av fornyelse og harmoni. Så Herlig !!


Ønsker deg også en herlig uke og ha en trivelig feiring også :))

God klem ~ Aina

Blommiga Rutan sa...

Fina bilder!
Den slitna stolen är så vacker där den står i det gröna.
Ja, visst önskar man att det gick att stanna tiden lite...

Kram Anncathrine

Familjen Zaar sa...

Självklart njuter vi !!! :D Grönt é skönt håller med ! Nu är ju bästa tiden...förutom i lördags då sommarvädret inte kunde varit sämre...
Njut !
Kram Anki

Vardag och flärd sa...

Jag gilladr inte grönt i inredningen men utomhus är det ljuvligt med grönska!
Kram på dig! Eva

Mina drömmars hus sa...

Mysigt mysigt. Grönt är skönt!!!
Ja, jag känner att nu rusar tiden och det är svårt att hinna med allt. Men vi får försöka att prioritera att njuta.....
Kramen
AC

Lilla Majken sa...

Men, oj, oj, så vackert. Ja, du vet ju att jag känner likadant, vill hinna med allt och samtidigt njuta av det vackra. Svårt. Nej, nu ska jag steka pannkakor till tösens utflykt imorgon.

Kramis på dig. Therese

Bruno och Mig sa...

Helt fantastiska bilder! Älskar kompositionen och ljuset i fotografierna.

Ja visst vill man stanna tiden ett slag. Men kanske inte få regnet på köpet. För här har det "regnat mellan skurarna" hela dagen.

Grönt är en fantastisk färg. Köper koftor i grönt då och då. Det tycker jag piggar upp en trött måndag.

Ha det bra
Stor kram L

Millygarden sa...

Ja verkligen...tiden går på tok för fort.

Vill verkligen slå på bromsen..stanna upp och känna in allt som händer runtom en.

Ps.´Tack snälla för omtanken.
Kram Marina

Vida sa...

ja tiden den rusar iväg nu när man vill så mycket;)) njuta sola umgås fixa måla plantera grilla upptäcka...men tar man en sak i sänder så brukar det funka;) och resten får vara;)

ja du vet ju vem som har en grågrön matsalsmöbel;)

Vidastörstakramtillbaka

Titta in hos Thess sa...

Underbara bilder!!!!
Dom strålar verkligen sommar =)
Hoppas att ni firar något alldeles förskräckligt i morgon =)

Kram Thess

Ester sa...

Njuter för fullt denna nationaldag! Några arbetsdagar och sedan är det helg igen ;-)

Kram fina fina Kråke!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej ! Så härlig grönska du fångat på bilderna...signalerar sommar, lugn och vila !!!
Det är nog ngt vi alla får påminna oss om !

Kram och ha en fin dag !
Anette