fredag 27 april 2012

Fredag

photography by kråke


Hej Fina! Redan fredag ...veckans bästa dag:) Idag ska vi lyssna på när barnen sjunger in våren så solen hade verkligen behövt komma fram ur sina gömmor. Sen ska här städas och fejas för stundande kalas på valborgsmässoafton:) Lite nya loppisfynd har det blivit och jag tokälskar den turkosgröna gamla köksluckan:)) Det ska bli så härligt och det är väl konstigt att alla varje år kommer ihåg att hissa flaggan för mig på valborgsmässoafton...hihi...;))))

Stora kramen till er och ha en riktigt härlig helg...nu hoppas vi på sol i massor:))

kråke

25 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej du fina kråka <3

Härliga bilder!

Åh så du har din stora dag på själva Valborg! Då säger jag Grattis redan nu :) kram

Här skiner solen så fint, hoppas den letar sig fram till dig oxå!

Önskar dig en riktigt fin helg!
Kram
Mia

Katta sa...

Vilka underbara bilder! Älskar det turkosa temat i dem. Jättefint collage från Mor Augustas och Gua! Ha en fin helg, kram Katta

Anonym sa...

Grattis i förskott. Kan det vara Kungen som också får hissade flaggor;-)hihi Så fina bilder och färger. Och så mycket fint på bilderna i förra inlägget. Den butiken måste jag besöka snarast.

Ha en härlig födelsedag.
Sara

Tilda Winge unik lantlig Inredning sa...

Visst är det en härlig tid att fylla år på! Själv har jag nån vecka kvar innan det är min tur! Grattis i förskott och ha en toppenhelg! Du missar väl inte loppisen på Långö lör-sön?
Kram
Johanna

Lilla Majken sa...

Du är bara bäst på att ta stämningsfulla bilder!! Hälsa barnen att ta i ordentligt så våren och värmen kommer hit till oss.

Valborgsmässoafton, det var inte illa att ha hamnat i så gott sällskap.

En stor kram till dig med...Therese

Fint o Fult sa...

Vilka underbara bilder!!!
Den turkosa färgen och allt det slitna och skira...så vackert...

Valborg var ju en bra dag att fylla år på, där det sjungs och hissas flaggor över hela landet, inte illa :) Grattis lite i förskott!

Kram Monica

Rummet för välbefinnande sa...

Grattis! Tänk så härligt att kunna få våren i present varje gång man fyller år *ler stort*

Bilderna är helt underbara. Blev alldeles varm i kroppen nu. Jag är också väldigt förtjust i den där sköna, gröna färgen. Har ett par dubbeldörrar som är så där ljuvliga i färgen och jag älskar dem :)

Blev så uppslukad av bilderna från Goa och jag undrar om jag skulle kunna få låna det och länka till dig från bloggen. Det var så otroligt fint och förmedlade känslan så himla bra. Om inte du vill så säger du bara ifrån, för det förstår jag i så fall. Jag har ju en del bilder som jag tagit också, men de är ju hästlängder från det här.....

Ha en riktigt fin helg!

Kram från Mia

Lantliv i Norregård sa...

Lovely pics:)))

Grattis till din dag!!
Kram Malin

amelie sa...

Underbara bilder du visar! :)
Det var så kul att möta dig hos gua!
Då säger jag stort grattis i förskott!
Ha en härlig helg!
Kram amelie

Designe sa...

Så underbara och inspirerande bilder i bästa Kråke-stil! I like!:) å grattis i förskott! Ha en fin helg fina Kråke! Kram :)

Blan betong och gammeldags pioner sa...

hej du fina! vilka underbara bilder och vad härligt att åka till Mor Agustas garage....e inne på hennes blogg ibland och den e ju så vacker.....Och ett jättestort GRATTIS på din dag (ps jag ha namnsdag) Kramisar från Maja

Vida sa...

Carl Gustaf och du är riktigt blågula den dagen..här ska det hissas flaggor;))
hoppas du får en varm och vacker dag så du kan firas ute...och sommaren kan börja;))

fina foton från fotogafen;)

Vidahipphipphurrakram

Mina drömmars hus sa...

Vi kommer också att hissa flaggan för dig :)
Bilderna är lovely!!!
Fina skön mysiga och härliga fredag till dig
Kram
AC

Modern Country sa...

Men åååh så fine bilder med vakre farger !! Det utstråler en sånn herlig friskhet og ro. Sommerfølelsen strømmer på hos meg nå.

Ja kan vi ikke få litt mer sol og varme, lengter meg nesten syk etter å springe ut i gresset barføtt og gynge i hengekøya :)

Ha en herlig helg kråke ~ Aina

Vardag och flärd sa...

Jaha, du o Kalle då! Grattis i förskott om jag inte hinner sen!
Kram Eva

Vintage House sa...

Fantastiskt härliga bilder och vilken lucka underbart...
Önskar dig ett stort Grattis i förskott......
ha det så himla gott!!!
kram
sandra

gamla skolan sa...

Lika fina bilder som alltid !!!
Härlig grön nyans :)
Önskar dig en fin helg !
Kramar // Susanne ♥

Ester sa...

Du har gjort det igen Kråke! Du är en fantastisk fotograf och jätteduktig på att komponera. Jag gillar dina foto!

Ha det bäst!
Kram Ester

Kristina sa...

Hej fina du!Tack för din grattishälsning på min födelsedag!Och grattis säger jag till dig också om än lite i förväg.Min lilla tjej fyller också på självaste valborg!
Vilken härlig utflykt du gjort, kan tro att det var mycket fint att titta på!
Stor kram!!
Kristina

Titta in hos Thess sa...

Vilka HÄRLIGA bilder =)
Hoppas du har en förträfflig helg.

Kram Thess

Sjöboden sa...

Underbara!
Ha en fin vecka och en alldeles särskilt fin valborgsmässoafton ;)

kram Caroline

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon på dig fina du ! ;)

Jätte mycket Grattis till dig på din fina dag! Önskar att solen skiner på dig med ;)
Ha en härlig V Födelsedags firande med Valborgs firande ! ;)

Så ljuvliga bilder alltid hos dig ! Kram påndig födelsedags barnet ! :)

Tinas vita bo sa...

Ljuvliga bilder!!

Grattis på födelsedagen!!
Och ha en fin valborg

Kram Tina

Lilla Majken sa...

Ville titta in för att önska dig Grattis på födelsedagen. Hoppas att du har haft en fin dag.

Kraaaam Therese

Nyanser av vitt sa...

Hej
Fick tips om din fina blogg hos Esters Elegans :O)
Kram Agneta