lördag 21 januari 2012

Morgonkaffet


Enligt mig är morgonkaffet det bästa kaffet och jag vill helst ha det med mycket mjölk i vid köksbordet med en tidning. Kaffet dricker jag ur min favoritkopp...en kär present inköpt på en brocante i frankrike...vet ej varför men kaffet smakar bäst i denna kopp. Sen är det ju så att som småbarnsförälder så ser ju inte alla morgnar likadana ut och många gånger blir det att dricka morgonkaffet på väg ut genom dörren;)) När dricker ni ert bästa kaffe??

Kram på er goingar och ha en riktigt härlig helg med många mysiga kaffestunder:))

kråke

25 kommentarer:

Lantliv i Norregård sa...

Underbar bild:)

Jag dricker bara te med mycket mjölk i!! Som Nu tex innan jag går ut på en prommis med vovven:)
Många koppar blir det varje dag...

Kram du fina
Malin

Millygarden sa...

Lördag morgon är ofta en mysmorgon för oss då dricker vi kaffe länge och väl och fyller på flera ggr. Det bästa med helgen!

Ha en fin lördag!
Kram Marina

gamla skolan sa...

Kaffe med mjölk till tidningen på morgonen , är det absoluta bästa sättet att starta dagen , men det är ju bara om jag är ledig , annars tar jag den första koppen på jobbet , utan tidning .
Önskar dig en riktigt fin lördag !
Kramar // Susanne ♥

Pinglan sa...

Morgonskaffet, finns nog inget bättre! Helst vill jag vara för mig själv en liten stund också. Jag tänder alltid ljus och gör upp eld i spisen och sedan myser vi medan barnen äter frukost. Om jag har tur hinner jag tända ljusen, göra eld och dricka min första kopp innan någon annan kliver upp. Önskar dig en trevlig helg!

Vida sa...

jag kan vakna och längta efter kaffe;)) så det godaste kaffet är dagens först kopp;) och då gärna i en lite större kopp och med mjölk i..

vacker kopp och vackra vävskedar;)
Vidakram

Vardagskärlek sa...

Måste hålla med dig! Kaffet är godast på morgonen:) Ljuvlig kopp!

Trevlig lördag!

Kram Johanna

Lola sa...

Morgonkaffet uppkrupen i fotöljen framför nyhetstv planerande resten av dagen...jag sitter läänge, gåt upp tidigare för att hinna =)

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej! Kaffet e ett måste i alla fall på morgonen med mjölk i..vilken härlig bild och din klocka var ju bara sååååååå snygg...vart ha du hittat en sådan goding??? Ha du restaurerat den eller vad den så fin???????? kramen från Maja

Kristina sa...

Dagens första kaffekopp är den bästa! Är precis som du småbarnsförälder och då blir det såklart lördag och söndag som man har tid att njuta lite extra av kaffekoppen. Jag sitter gärna på sittbänken i köket och tittar ut på naturen.
Önskar dig en fin kväll!
Kram kristina

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Morgonstund har guld i mund...o det med dagens första kaffe kopp!!

klem Anna

Anonym sa...

Jepp, här är en till som uppskattar dagens första kaffekopp. Det är då man kan njuta två minuter innan allt kör igång med fullt ös medvetslös;)

Kram Sara

Anna sa...

Vilken härlig bild! Morgonkaffe är något speciellt! Tack för att du delar med dig i din fina blogg!

Vintage House sa...

Fantastisk bild vännen...
Jag dricker oftast en kopp mjölk med lite kaffe på em...
Koppen är härligt
kram och en skön söndag
sandra

Anna Lantligt på Svanängen sa...

Vackra bilder! Stiger upp 4 och hoppar kaffet då. Men efter lunch, med något litet gott till, härligt!!!

Marie sa...

Jag är ingen kaffedrickare av stora mått, blir typ bara en kopp till fredagsfikat på jobbet.

Underbar bild!

Kram Marie

Bellevuegård sa...

Morgonkaffaet är bra, allra bäst på helgen, fast eftermiddagskaffet är inte fel det heller... Svårt val!

ha det fint

Kram Linda

Rapport till Vänfors sa...

Har haft ett kaffeuppehåll på 6 år. Började dricka igen för ca 2 mån sedan...min bästa kopp kaffe är numera alla:)) Hur kunde jag sluta? Vackra bilder har du som alltid.
Kram Annika

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Härlig bild.
Visst måste man bara ha morgon kaffet :)

Ha en fin kväll!

Kram

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej fina du
Morgonkaffe måste jag ha det är så gott
Mysig bild du visar
Kram på dig!!!
Tittar snart in igen

Lilla Majken sa...

ÅHHH, så vacker bild. Morgonkaffet är definitivt det bästa kaffet enligt mig eller snarare ett måste och just idag så är kaffet slut och snart så kommer antagligen huvudvärken smygande. En kaffe på ett kafé med trevligt sällskap det är ju inte fy skam det heller.

Ha en fin dag fina du. Kramar Therese

Anna sa...

Morgonkaffet är den godaste koppen kaffe på hela dagen. jag älskar ljudet av bryggaren, doften som letar sig fram ända till toan när man gör sig i ordning. Barnen som fortfarande slumrar och tankarna på att snart ska jag sätta mg och njuta av min kopp... Oftast som oftast så är det just detta som jag tycker känns allra mest njutbart. Känslan innan själva kaffet!

PS. En halv tesked kardemumma i bönorna är ett hett tips!
Kram och ha en fortsatt fin vecka!

Love from Hometown-Anna

Maria - Villa Krutbruket sa...

Mysig blogg! Kram Maria

Ardisia sa...

Hej tjejen! Snart är det lördagsmorgon igen :-) Jag älskar lördagsmorgnar också.. fast oftast är det väldigt bråttom iväg på loppisar & auktioner & killarnas träningar eller matcher så det är inte ofta man får lugna frukoststunder!

Önskar dig en underbar helg & tack för den fina bilden!
Kram Mia

annashusidingtuna sa...

Hej!
Morgonkaffet är heligt!!! Jag vaknar inte ordentligt om jag inte får mitt morgonkaffe, särskilt de dagar man ska till jobbet.
Ha en trevlig helg!
Kram Anna

Amanda sa...

Hejsan!

Är en ganska ny följare av din blogg, men föll handlöst när jag såg ert fina hemma i Lantliv för någon månad sedan. Helt ljuvligt! Vi bor inte så långt från er förresten, sisådär 2 mil västerut :)

Mvh
Amanda