onsdag 30 november 2011

Rött


Jaa...jag kunde bara inte låta bli denna ursöta lilla barnstol i rött från senaste loppisen:)) Några ljushållare och en vacker löpare plus lite andra saker fick oxå följa med hem. Den vackra kartongen fick jag för att packa ner sakerna i....tänk vad lycklig man kan bli;))
Den lilla stolen ska få sin plats brevid julgranen...där ska tomten få vila sina trötta ben vid julklappsutdelningen...det har barnen bestämt...jag bara hoppas den håller;))

Kram ni fina och fortsatt härlig vecka:)

kråke

25 kommentarer:

gamla skolan sa...

Men så fint alltihop!!!! Rött grönt brunt ! Stämningsfullt !!
Härliga bilder !
Kramar // Susanne ♥

Marie sa...

Vilka jättevackra bilder och så fin stolen var (hade en liknande i mitt rum när jag var barn i precis den röda kulören).

Underbart fint reportage från erat hem i Lantliv!!!!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Emelie sa...

Dina bilder är alltid så levande. Känns som att man kan sticka in handen i datorn och känna lite.
Urgullig stol. Min mormor har en liknande i blått, som är jättegammal och sliten.

Nu får vi bara hoppas att tomten inte är alltför heavy ;)

kram fina

Vida sa...

hmmm...ska tala om för tomten att det finns sittplats hos er i år..

undrar vilken liten prins eller prinsessa som fixat det vackra slitaget;) underbart

Vidadirektfrånpepparkakeland

Vintage House sa...

Hej
så mysigt med rött och jag gillar verkligen de röda svamparna....
kram
snadra

Kristina sa...

Men åhh vilken fin stol! Fin röd färg och härligt sliten.Och svamparna är ju urgulliga.
Ha det fint!
Kram Kristina

Sjöboden sa...

Den blir ju perfekt för Tomten ;) Superfint collage! Nu ska jag kika runt lite mer hos dig.

Kram Caroline

Designe sa...

Men åh så snygga juliga bilder! Gillar ditt sinne för detaljer! Sååå snyggt! :)
Kram

Handgjorda drömmar sa...

Wow vilka snygga bilder!! Blir helt GLAD när jag tittar på dem :))
Kram Marie

Handgjorda drömmar sa...

Wow vilka snygga bilder!! Blir helt GLAD när jag tittar på dem :))
Kram Marie

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Underbara bilder!!

...så himla enkla, vackra och juliga :)

Kram från Australien♥

Lilla Majken sa...

Åhh, så fantastiska bilder...igen. Det är verkligen svårt att låta bli att köpa dessa små söta stolar.

Kram, kram Therese

Blan betong och gammeldags pioner sa...

hej! Å vilken läcker stol... jag fyndade en liten Ölands barnsstol.. ska lägga in den på bloggen alltid lika inspirerande att gå in på din sida kramis Maja

Vardag och flärd sa...

Så rart med den lilla barnstolen vid granen!
Kram Eva

Anonym sa...

Så vackert färg- och bildcollage ... juligt och fint. Stolen är bara så söt och kartongen är läcker, grattis till verkliga loppisfynd. Kram Bonkis

Skumpa och Spaljé sa...

Vilken fin gammal nött stol....

Kram Helena.

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

SÅ SNYGGT!!!
Va kul att du vill tävla!! Kram och ha en skööön helg!!

Bitte sa...

Åh, vilken underbar stol! Färgen är en riktig glad-färg och passar ju extra bra nu när det snart är jul och allt :-).

De små flugsvamparna var så söta också :-).

Och jag som höll i Lantliv när jag handlade mat tidigare ikväll! Jag öppnade inte ens tidningen, utan ställde tillbaka den och lovade mig själv att köpa den först på lördag när jag jobbat undan lite... hmm... nu blir jag ju nyfiken när jag ser att du är med! :-)

Många kramar
Bitte

A House With A View sa...

Häääärliga bilder!! Rött = traditionell jul - me like!! Såå charmig stol och vad fint du gjort med korten!!!

Stoooor kraaaaaaaaaaaaam aka

Vardag och flärd sa...

Köpte Lantliv i morse så på lunchen ska jag läsa om dig och ditt hem. Då kan du känna vibrationerna från mig!
Kram Eva

Anonym sa...

Såg att du var med i Lantliv. Så vackert reportage och så vackert du har det. Har tittat runt på din sida nu och hämtat inspiration så tusen tack:) Hit återkommer jag gärna. Du visar oss så fina bilder.

Kram Kajsa-Stina

Ardisia sa...

Hej gumman. Hur kan jag ha missat det här inlägget??
Så söt stol!! Jag har alltså jättesvårt för rött men det där funkar!

Tror du inte stolen håller tomtens vikt ;) Då får tomten inte ta lilla mamman upp på knät heller, men kanske en liten puss får du sen ;)
Ha en härlig veckoslut!
KRAM
Mia

Tina sa...

Så gullig stol! Det är något visst med röda svampar...fint!!
Jag kikade på ert reportage igår, kul att få en glimt av dig och ert fina hus. Bilden på döttrarna var ljuvligt söt!

Stor kram

Jennys gömma sa...

Vilken julig o söt liten stol i ert vackra hem! Hörde att du fanns med i Lantliv, då måste den inhandlas! :) Kram Jenny

Gottegrisen sa...

Förstår att du inte kunde låta bli den. Den är ju helt underbar!!

//Linda