onsdag 17 augusti 2011

Nymålat





Här hemma målas det för fullt:) Fullkomligt älskar ljusa pastelliga färger och det är kul att bryta av mot det lite ruffiga och vita:) Detta skåp är målad i en ljuvlig gråblå nyans från Beckers elegant lackfärg. Mer exakt är kulören S 1502-B och har en matt 10 glans. Den fina klänningen som hänger på skåpet har exakt den "smutsrosa" färgen som jag vill måla på ett skåp i min dotters rum till hennes stora förtjusning då vitt inte är ett alternativ att diskutera;)

Hoppas att ni har haft en bra start på veckan...idag tar jag klänningen och beger mig till färgaffären;))

Mittiveckankramar...

kråke

6 kommentarer:

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Ljuvliga bilder!

Kram från Australien♥

Vintage House sa...

Hej
Det blev en kanonfärg:)
hoppas att du och klänningen hittar rätt nyans...
kram
sandra

Vida sa...

idag är bloggen toktokig...men jag försöker igen;)

så vackert skåpet blev och sockerbullen blir säkert lika vackert...smutsrosa - ja inte helt fel färg;))

hadetgotthelaveckankram
Vida

Designe sa...

Såå himla snyggt! Jag är mer frälst i grått nu än vitt...ångrar att jag målat så många möbler vita..men men..nu får man ändra sig!:) Jättefint skåp i fin färg och den slitna pallen där under gillar jag och den "smutsrosa" klänningen! Blir nog läckert med ett skåp i den färgen..lite lagom rosa! ha en bra vecka! Nu skiner solen liite här i alla fall! Kram :)

Designe sa...

..nu ser jag att färgen är liknande ett grått skåp som jag loppade till mig i sommar!:) Har inte fotat det än..måste nog göra det! :)

Lantliv i Norregård sa...

Loooovely:))
Hoppas du hittade rätt färg!!

Kramis Malin