onsdag 1 juni 2011

Sommarvindar


...början på en trädkoja...


...lilla planteringsbordet...


...oxelträdet som drömmer om grönare utsikt;)



...en ljuvlig afrikansk lilja..

 Sommarvindar har dragit in här hos oss:) Ute är inne och inne är ute just för tillfället och vi påtar och fixar för att få till tomt och trädgård. Snart ska det komma lite gräsmatta som ska rullas ut:)) Vi skulle först så gräs men nu har vi väntat så länge på en alldeles egen gräsmatta och vi vill inte vänta en sommar till!!:)) Har bestämt att det blir grusgångar...men inte i vilken färg...lite gråare som passar till berg...eller lite rödbrunare som passar till vårt faluröda hus...??:)) Nu ska jag ta en kopp kaffe och drömma mig bort att jag sitter och spretar med tårna i solvarmt gräs;))

Ha en fortsatt trevlig vecka alla sötisar...

mittiveckankramar..

kråke

10 kommentarer:

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

... och här blåser vintervindarna för fullt, fast jag ska inte klaga - temperaturen var +23° idag.

Kram från Australien♥

Vintage House sa...

Hej
visst är det så ljuvlig nu:)
ska bli kul att se det klart..
ha en skön skön helg
kram
sandra

Vida sa...

det där oxelträdet är ju bara så fint..ljuvligt blommande och med en tokvacker utsikt;))

hoppaspåbrunafötterkram
Vida

Ardisia sa...

Hej gumms!
Vackra somriga bilder! Mycket jag känner igen från våran gård,, oxelträdet, jordgubbsplantorna, träkojan (som även här är halvfärdig)..
Lycka till med trädgårdsplanering! Vi valde rödaktig grus, som jag tycker passar härligt till det faluröda :)
Ha en underbar helg! Kram Mia

Designe sa...

Så härliga bilder! Har ni värme alltså?..inte vi..ja lite varmt igår kväll men då blev det värsta åskovädret och det spöregnade hela kvällen. Va fint träd med trädkoja och mysig planteringshörna! Kram :)

Lantliv i Norregård sa...

Spännande att bara rulla ut gräs sådär:)))
Underbara somriga bilder!!

Kram Malin

Rose Cottage sa...

Så fint ditt Oxelträd är, perfekt ställe för en koja!
Jag gillar din ide med äppellådan i badrummet och knopp hängaren är så fin.
Ha en fortsatt bar vecka och underbar lång helg, kram Ulrika

linnea-maria sa...

Himmel vilka vackra bilder!! Trädkojan ser ut att bli ett fint litet näste. /Therese

malin sa...

åh så fint det ser ut hos dig. vilken tur att jag ramlade in så jag fick besöka din fina blogg.
Ha en fin dag!
Kram Malin

I mina gömmor sa...

Fian bilder, mysigt med träkoja, vi är ännu i planeringsstadiet på vår koja. Ett golv har vi ståendes lutat mot husväggen resten får bli sommarens göra.
Röstar på grått grus, det är vackert lantligt!
Kram Malin