lördag 19 mars 2011

Utmaning...



Kök med en blandning av nytt & nött:)

Hej på er!! ...lalala...skönt att det är lördagsmyyyyyyssss:)) Jo..nu var det ju så att jag fick en utmaning..
eller två...en från ljuvliga Ardisia med bloggen Ardisias nya hem och en från härliga Madame Edith (samma utmaning) som lyder:

Berätta 8 saker om dig själv & skicka sedan utmaningen vidare till 8 bloggar som har färre än 100 följare. Länka sedan till den som utmanat dig! Så...

Jag bor i den södra delen av Sverige där det faktiskt kom 10 cm snö igår men idag skiner solen... jippi;) i ett "bullerby" liknande område med härlig familj och stor trallande släkt nära runtomkring. Och med trallande släkt menar jag bokstavligen trallande...vi nynnar...sjunger...hela tiden...på gott och på ont;)) Som människa kan man nog beskriva mig som en envis, tävlingsinriktad, glad, snäll, loppis och inredningstokig tjej som står med båda fötterna på jorden men som ändå drömmer sig bort i det blå med alla konstiga bygg- och inredningsidéer men ändå helt fantastiska och praktiska(enligt mig själv;) som min snälla och tålmodige man brukar förverkliga:)) Det bästa jag vet i livet är mina barn och min familj och jordgubbar och det värsta jag vet är våld, falskhet och missunnsamhet.

Jag tror det var lite mer än 8 saker om mig men det får ni ta när det gäller en tävlingsinriktad tok;))

Här är 8 lyckliga;) som får om de vill anta utmaningen och har ni redan haft utmaningen eller helt enkelt inte har lust eller tid så säger jag bara Trevlig helg;)

Vardagskärlek            Handgjorda drömmar    
Vita Vardagen            noamaja-behind the keys
beccashus                  Beloved By Linda
No.7                          LillaKråkslottet


Och till sist...tack min underbara familj och släkt för att ni finns och förgyller alla mina dagar:))

kram kråke

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du vackra kvinna, jag måste skriva något nu när du nämner mej som ju faktiskt är nära släkt.
Älskar att vistas upp hos er...harmonisk stämning och kärlek i massor finns i ert hem.

Tusen kramar till er alla i familjen Puss Puss
Mordin

Ardisia sa...

Då så :) det var trevlig läsning! vad vore livet utan drömmar förresten.. tur att vi har karlar som kan förverkliga en del av dom i alla fall :)
Kram på dig & trevlig helg!

Sofia på Me and my home sa...

Mysig blogg, vackert hem och mycket loppisfynd: jag kommer tillbaka! :)
ha en skön helg! //Sofia

Anonym sa...

Underbart porslin du har vännen .... visst längtar vi efter att fylla på med mysiga loppisfynd .... ha en riktigt solig o vårlig helg! Kram Bonkis

Vida sa...

vacker pärlspont..ljuvligt porslin..charmiga textilier..underbara detaljer...

kramivårsolen..nu är det på riktigt;)
Vida

Vintage House sa...

Härligt fina bilder:)
kul att veta lite mer om dig:)
kram
sandra

Handgjorda drömmar sa...

Hej!
Vilken kanonfin blogg!!!!!
Här stannar jag allt kvar o kikar runt lite mer..
Vad glad jag blev att du skickade utmaningen till mig :)
Önskar dig en fin vecka!
Kram Marie

becca sa...

Tack, så kul att jag fick en utmaning den ska jag göra, jag gör den under veckan.
Roligt att läsa lite mer om dig, ska titta runt lite på din fina blogg nu.
Ha en bra vecka, kram Rebecca.