fredag 11 februari 2011

Shhh...en i taget...







Vad är det som gör att antika lite dammiga saker får vissa av oss att göra glädjetjut, hoppa jämfota eller så att hjärtat slår dubbelslag...?? Mitt hjärta slår alltid lite extra när jag får tag på saker som verkligen har levt...tjänat sitt syfte och har en historia att berätta:)) Tankarna börjar vandra....hur gammal är den....var kommer den ifrån...vilka människor har den träffat...i vilka delar av världen har den varit?
Nu ska jag sätta mig ner med en kopp kaffe och försöka lyssna på deras historia...men det är lite svårt för de pratar i munnen på varandra hela tiden....;)))

Kram på er å trevlig helg:)

kråke

7 kommentarer:

Sussi sa...

Instämmer med föregående talare :))))
Ljuvliga gamla saker i en ljuvlig bruuuun färg, precis som det ska va. Lite dammigt och medfaret men ack så skönt!

Ha en fin helg!
Sussi

lottens vita och gröna sa...

ljuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuvliga saker, mmm härligt med de gamla sakerna som har nåt att babbla om, ha nu en trevlig konversation o kväll!!!
varmkram lotten

Anonym sa...

Vilka fina saker du hittat .... tänk så många saker som bytt plats på hyllorna genom tiden! Hoppas du får höra en vacker melodislinga från fiolen ... kram till dej vännen!
Bonkis

Lantliv i Norregård sa...

Jag älskar doktorsväskan, vilken färg!!!!!!!!
Har en svart;o)

Kram Malin

Vida sa...

vilka skönheter...minnen och berättelser...kärlek och romantik...livsöden och livsglöd...

kram du vackra
Vida

Vintage House sa...

härligt läckra ting:)
ha en skön skön kväll
kram
sandra

Anonym sa...

Vilka fantastiska vykorts bilder vännen! jag bara njuter...... tack!
kram I